Veel niet-Nederlandse klanten? Internationaliseer je website!

  • door
international SEO

Als je met je bedrijf in Nederland gevestigd bent en wanneer de voertaal op de bedrijfsvloer Nederlands is, dan is het niet meer dan logisch dat je je in eerste instantie richt op Nederlandse klandizie. Dat is natuurlijk prima, zeker als je hier genoeg aan blijkt te hebben. Toch kan het goed zijn dat je hier evenwel kansen mee laat liggen. Om twee redenen kan het zijn dat het verstandig is om je website te internationaliseren en dus ook aan international SEO te gaan doen. Enerzijds kun je je richten op klanten die in de ons omringende landen woonachtig zijn. En aan de andere kant kun je mensen die in Nederland wonen maar (nog) geen Nederlands spreken beter van dienst zijn als je je online presentaties een internationaal karakter geeft. Als je hier oren naar hebt, lees dan even verder; dan ben je gelijk op de hoogte van enige tips op dit vlak. 

international SEO

Tips voor internationale SEO

Wanneer je je wil richten op de internationale markt, helpt het opvolgen van de volgende tips je bij het verwezenlijken van je doelstellingen:

  • Maak je website meertalig. Zeker een Engelse versie van je site wordt een must. Ook Duits en Frans zijn de moeite waard om toe te voegen.
  • Verdiep je in online zoekmachines in andere landen, waar Google soms meer concurrentie heeft dan hier in Nederland.
  • Zorg voor internationale extensies van jouw websitedomein.
  • Open social media accounts in de talen waarin je gaat communiceren.
international SEO